FAQ – Veelgestelde vragen

Op onze FAQ pagina worden de meest gestelde vragen weergegeven. Mocht uw vraag ontbreken of blijkt een vraag onvoldoende beantwoord te zijn? Laat het ons dan weten. Wellicht voegen wij deze toe aan onze FAQ pagina.

In het kader van de verwijderingsbijdrage mag u voor ieder nieuw apparaat dat u koopt een vergelijkbaar oud apparaat inleveren om af te danken. Wij zullen zorgen voor een verantwoorde afvoer van uw apparaat.

Voor veel reparaties hanteren wij standaard tarieven, denk hierbij aan standaard tarieven voor:

  • Mail migraties
  • Windows installatie
  • Datarecovery (onderzoek)
  • Opschonen

Onze standaard onderzoekskosten zijn: €35 incl. btw, bij grotere problemen kunnen wij op basis van deze onderzoekskosten een prijsindicatie geven.

Als u bij ons een nieuwe computer of laptop aanschaft, kunnen gegevens in de meeste gevallen overgezet worden. De volgende programma’s en gegevens kunnen in ieder geval overgezet worden op een nieuwe computer:

  • E-mail instellingen/E-mail berichten/E-mail adresboek
  • Documenten
  • Foto’s
  • Favorieten
  • Muziek
  • Video’s
  • Office
  • Virusscanner
  • Overige programma’s indien installatie media meegeleverd wordt

Dit is mogelijk, uitgezonderd lastige problemen. Wij hanteren dan een spoedtarief.

De reparaties worden op basis van first in first out behandeld. Wanneer wij een reparatie afronden stuurt ons uitgebreide reparatie systeem automatisch een SMS naar de klant. Indien wij geen mobiel nummer hebben dan bellen wij de klant en laten indien nodig een voicemail bericht achter. Het is dus niet nodig om ons te bellen of een reparatie al klaar is, wij brengen de klant altijd op de hoogte.

Over het algemeen proberen we reparaties binnen twee werkdagen af te ronden.

Maar de reparatietijd is wel afhankelijk van het type probleem en de drukte op de werkbank. Soms kan het nodig zijn om specifieke onderdelen te vervangen/bestellen, meestal proberen we de onderdelen de volgende werkdag binnen te krijgen.

Bij vragen nemen wij altijd contact op met de klant, vaak brengen we ook een advies uit wanneer een systeem beveiligingsrisico’s heeft.

Na afronding krijgt de klant automatisch bericht vanuit ons systeem, per sms of telefonisch. Een klant hoeft dus zelf niet te bellen voor een status.

Mist u een vraag/antwoord, stuur ons dan een berichtje dan beantwoorden wij uw vraag en plaatsen wij hem op deze pagina.